Ciasto z rabarbarem i bezą

17:57 Hrabina w kuchni 3 Comments


W sezonie na rabarbar nie może zabraknąć z nim wypieku w roli głównej. U mnie tym razem ciasto. Ponieważ rabarbar, który kupiłam był dość kwaskowaty, zestawiłam go ze słodkimi truskawkami, tak oto powstała pyszna kompozycja. Zapraszam :)




Składniki:


Ciasto:
2,5 szklanki mąki tortowej
5 żółtek
10 dag masła
4 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki śmietany 18%

ok. 0,5 kg rabarbaru
kilka truskawek
2 łyżki cukru

Beza:
5 białek
5 łyżek cukru


  •  Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiać, dodać masło, żółtka, śmietanę i cukier. Z podanych składników zagnieść ciasto. Można owinąć folią i włożyć na 30 minut do lodówki, ale nie ma konieczności. Ciasto rozwałkować i wyłożyć do formy (40x24), nakłuć widelcem. 
    Włożyć do nagrzanego piekarnika do temp. 170-180°C i podpiec przez 15-20 minut.
    Rabarbar umyć, obrać, pokroić w kostkę i zasypać cukrem, tak aby puścił sok. Truskawki umyć, pokroić. Na zapieczone ciasto wyłożyć odsączony z soku rabarbar i truskawki. 
    Z białek i cukru ubić sztywną i lśniąca bezę, którą kolejno wyłożyć na wierzch. Ponownie włożyć do piekarnika na ok. 10 minut, następnie zmniejszyć temperaturę na 140°C i piec jeszcze 20-25 minut.














3 komentarze:

  1. Fajnie, że znowu jesteś. A ciasto wspaniałe, uwielbiam słodkości z rabarbarem. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda fantastycznie :) w sumie to dość podobne robiłam w weekend :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie :-) Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń