Tagliatelle z jarmużem i pieczarkami

20:22 Hrabina w kuchni 13 Comments


Chyba każdy dla swoich najbliższych pragnie przygotowywać posiłki zdrowe i bogate w składniki odżywcze. Jak wiadomo, zdrowe wcale nie oznacza nudne czy tym bardziej pracochłonne. To danie przygotujecie w pół godziny, więc jeśli właśnie wróciliście z pracy i już sięgacie po telefon, aby zamówić pizzę...sprawdźcie najpierw, czy w Waszej lodówce  nie ma kilku składników z których w kilka minut wyczarujecie smaczny obiad. Ja zapraszam na makaron z sezonowym warzywem, czyli jarmużem posypany prażonymi orzechami laskowymi. Jarmuż nie wymaga specjalnej obróbki, ale jeśli nie macie pewności, czy liście są młode proponuję je wcześniej poddać metodzie blanszowania.
Z całą pewnością każde danie lepiej smakuje i wytworniej wygląda na pięknej porcelanie, ale kiedy widzę moich domowników zajadających obiad prosto z patelni nie mam do nich żalu, że nie zaczekali z nakryciem do stołu. Na zdrowie z #Ambiton!





Składniki: (2 porcje)
ok. 170 g makaronu tagliatelle
1 dorodna gałązka jarmużu
1 czerwona cebula (mała)
3 ząbki czosnku
1/2 słoiczka pomidorów suszonych
3 łyżki oleju ( z pomidorów)
ok. 15 dag pieczarek
garść orzechów laskowych
ocet balsamiczny z Modeny
sól i pieprz do smaku



Makaron ugotować al dente w osolonej wodzie. Jarmuż umyć, usunąć łodygę, pokroić. Cebulę pokroić w półkrążki, czosnek posiekać. Cebule i czosnek zeszklić na rozgrzanym oleju, dodać pokrojone w paski pieczarki i pomidory suszone, podsmażyć. Doprawić do smaku. Dodać jarmuż i jeszcze chwilę dusić, aż zmięknie, a na końcu wrzucić makaron. Wymieszać. Orzechy pokroić i podprażyć na suchej patelni, posypać po makaronie. Przed podaniem lekko skropić octem balsamicznym.

















Na hasło ZDROWE-GOTOWANIE dla moich czytelników 10% zniżki na produkty #Ambition
(rabat obowiązuje do 31.12.2016 r.)




Ambition z dbałością

13 komentarzy:

  1. Za makaronem nie przepadam, ale nie mówię że wcale go nie jadam. Twoje danie bardzo mi się podoba i na pewno bym nim nie pogardziłą

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj usłyszałam, że jarmuż jest najmodniejszym warzywem w tym sezonie. Pyszna propozycja na jego podanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój synek z chęcią poczęstowałby się tym daniem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniały makaron... aż chce się jeść... przepyszny!

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszny makaron ze zdrowym jarmużem.... muszę sprawdzić jak mój sobie radzi na działeczce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie :-) uwielbiam takie smaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smakowity obiadek z jarmużem, który bardzo lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jarmuż? Nie jadłam i nie wiem jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniałe połączenie smaków! dla mnie rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie danie dla mnie, pyszne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń