Kotlety jajeczno-pieczarkowe

10:40 Hrabina w kuchni 15 Comments


Taki wegetariański zamiennik mięsa, a przede wszystkim to prosty i szybki  dodatek do obiadu. Czasem je robię z samych jajek, innym razem tylko z pieczarek, a niekiedy łączę, jak teraz - oba składniki razem. A tutaj przypominam o innych opcjach wegetariańskich kotletów, m.in. hreczniakach z cukinią, czy kotletach ryżowych z papryką


Składniki: (porcja na 2-3 osoby)

5 jajek

7-8 pieczarek
1 mała cebula
2 łyżki natki pietruszki
sól i pieprz do smaku
1 czerstwa kajzerka
mleko do namoczenia bułki
bułka tarta do obtaczania
olej do smażenia


4 jajka ugotować na twardo, pokroić w kostkę. Kajzerkę namoczyć w mleku, odcisnąć. Pieczarki oczyścić, cebulę obrać. Cebulę i pieczarki pokroić w małą kostkę, podsmażyć na oleju. W misce połączyć jajka, pieczarki z cebulą, kajzerkę, wbić surowe jajko, dodać natkę, doprawić do smaku solą i pieprzem. Formować małe kotlety, obtaczać w bułce tartej, smażyć na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor.








15 komentarzy:

  1. Kocham wszelkiego rodzaju wegetariańskie kotleciki. Z pieczarkami jeszcze nie robiłam, jednak bardzo chcę! :) Zapraszam na kluseczki dyniowe! https://jaglusia.wordpress.com/2016/10/22/kluski-dyniowe-z-serem-plesniowym/

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowite te kotleciki, dobry pomysł na piątkowy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam nie raz są naprawdę pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie jadłam, niestety :(

    OdpowiedzUsuń
  5. całe wieki nie jadłam kotletów jajecznych. Jako dziecko ich nie znosiłam, ciekawe jak teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musze przygotowac, bo dawno u mnie nie było!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne kotleciki, smakowita alternatywa dla mięsnych kotletów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. robiłam ostatnio kotlety jajeczne - wspaniały smak dzieciństwa dla mnie : ) z pieczarkami pewnie jeszcze lepsze : )

    OdpowiedzUsuń
  9. jak ja lubię kotlety jajeczne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajna propozycja na pyszny obiad :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. rewelacyjny pomysł z tymi kotletami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. pamiętam podobne z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  13. również lubie eksperymentować z różnymi smakakmi kotlecików :) twoja propozycja jest ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń